ΔΕΙΤΕ ΤΟ SITE ΣΕ MOBILE VERSION
ΔΕΙΤΕ ΤΟ SITE ΣΕ DESKTOP VERSION
MENU
Ροζάκης Μιχάλης - Keyboard Harmony (Η Αρμονία Στα Πλήκτρα - Το Τονικό Σύστημα) Mέρος 1ο
ΚΩΔΙΚΟΣ: 979-0-69150-083-5
35,70 €
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΛΙΣΤΑΑρμονία

Ροζάκης Μιχάλης - Keyboard Harmony (Η Αρμονία Στα Πλήκτρα - Το Τονικό Σύστημα) Mέρος 1ο

ΚΩΔΙΚΟΣ: W399900100
9790691500835
PDF EXPORT
35,70 €
Προτεινόμενη τιμή καταλόγου 42,00 €

Άμεσα Διαθέσιμο

Αγαπημένα Ήδη στα αγαπημένα
Επικοινωνήστε μαζί μας για παραγγελία.
Σύγκριση Ήδη στη σύγκριση
Επικοινωνήστε μαζί μας για παραγγελία.
Δωρεάν Μεταφορικά για αγορές άνω των 19€ εντός Ελλάδας
Ήδη στο καλάθι
  • ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
    Ροζάκης Μιχάλης - Keyboard Harmony (Η Αρμονία Στα Πλήκτρα - Το Τονικό Σύστημα)  Mέρος 1ο

    Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές της αρμονίας στην εποχή μας, είναι η ελάχιστη (έως και μηδενική) ακουστική επαφή που έχουν με το αντικείμενο που σπουδάζουν. Αν προσθέσουμε και τα απαράδεκτα από εκπαιδευτικής πλευράς "επιτρέπεται" και "απαγορεύεται" που συνήθως συνοδεύουν τους αυστηρούς κανόνες στα βιβλία της αρμονίας (χωρίς να υπάρχει και η αντίστοιχη εξήγηση), καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο το μάθημα καταντάει βαρετό.
    Η αρμονία στην ουσία είναι ΜΟΥΣΙΚΗ με κεφαλαία γράμματα και όταν καταντάει ιχνογραφία ή άσκηση μαθηματικών, ξεφεύγει από τη φύση της και οδηγεί τους σπουδαστές σε αδιάκοπα χασμουρητά. Αν κάποιος δεν έχει πολύ ανεπτυγμένη εσωτερική ακοή που να του επιτρέπει να ακούει αυτά που γράφει, την ώρα που τα γράφει, τότε όλη η διαδικασία δεν έχει καμία σχέση με την μουσική. Είναι καθαρά μηχανική. Από την άλλη μεριά, για να καλλιεργήσουμε την εσωτερική μας ακοή στην αρμονία, χρειάζεται ένα πληκτροφόρο μουσικό όργανο όπως π.χ. το πιάνο και βέβαια κάποια δεξιοτεχνία στο χειρισμό των συγχορδιακών συνδέσεων. Αν δεν μπορούμε να ακούσουμε αυτά που γράφουμε (την ώρα που τα γράφουμε) πρέπει να τα παίξουμε. Αν δεν μπορούμε να τα παίξουμε τότε πρέπει κάποιος άλλος να το κάνει για μας. Αν δεν συμβαίνει κάτι από τα πιο πάνω, τότε απλά δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσουμε μια σωστή αισθητική πάνω στην αρμονία. Απλά θα "ιχνογραφούμε" μουσική.
    Ένα άλλο παράξενο φαινόμενο πέρα από κάθε λογική, είναι να βλέπουμε ανθρώπους που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο των σπουδών τους πάνω στην αρμονία, να μην μπορούν να συνοδεύσουν ένα απλό κείμενο στο πιάνο αν δεν είναι γραμμένη η συνοδεία, ενώ μπορούν να παίξουν μια αρκετά δύσκολη Sonata. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ΔΕΝ ΕΜΑΘΑΝ ΑΡΜΟΝΙΑ. Απλά ΝΟΜΙΖΟΥΝ ότι έμαθαν. Στην ουσία κατά την διάρκεια των σπουδών τους επιδίδονταν στο σπορ που λέγεται "μουσική ιχνογραφία". Το ίδιο βέβαια πρέπει να σκεφτούμε αν κάτω από τις ίδιες συνθήκες κάποιος δεν μπορεί να συνοδεύσει ένα τραγούδι ή ένα απλό Solfege.

    Πιστεύω πως ο σπουδαστής της αρμονίας, πρέπει από την αρχή των σπουδών του να έρχεται σε επαφή με την απ' ευθείας εναρμόνιση στα πλήκτρα, έστω και σε πολύ απλές μορφές, για να αποφύγουμε τα (κατά γενική ομολογία) καθόλου σπάνια φαινόμενα που αναφέρω πιο πάνω. Γι' αυτό το λόγο και αποφάσισα να καταγράψω σ' ένα βιβλίο τη μέθοδο που ακολουθώ εδώ και χρόνια στη διδασκαλία αυτού του τομέα της αρμονίας.
    Πρέπει πάντως να τονίσω ότι το να γράφουμε την αρμονία ΜΟΝΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΙΑΝΟ (όπως και το να συνθέτουμε μ' αυτό τον τρόπο) είναι το ίδιο κακό με το να μην μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το όργανο καθόλου. Πρέπει να φθάσουμε στο σημείο να οδηγούμε ΕΜΕΙΣ τα χέρια μας στο ΠΙΑΝΟ και όχι να μας οδηγεί ΑΥΤΟ ΣΕ ΛΥΣΕΙΣ.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
     
    Πρόλογος
    Γενικές παρατηρήσεις
    ΔΙΑΤΟΝΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ
    • Οι κύριες βαθμίδες σε ευθεία κατάσταση
    • Όλες οι βαθμίδες σε ευθεία κατάσταση
    • Οι συγχορδίες σε πρώτη αναστροφή
    • Οι συγχορδίες σε δεύτερη αναστροφή. Οι πτώσεις

    ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ
    • Ξένοι φθόγγοι ως προς την τονικότητα
    • Οι δανεισμένες συγχορδίες
    • Μετατροπίες
    • Οι αρμονικές αλυσίδες
    • Η Δεσπόζουσα με 7η (17)
    • Η Δεσπόζουσα με 7η και 9η (V 97)
    • H VII βαθμίδα σαν υποκατάστατο της V με 7η
    • Η VII βαθμίδα με 7η στο μείζονα τρόπο
    • Η VII βαθμίδα με 7η στον ελάσσονα τρόπο
    • Η συγχορδία της ελαττωμένης 7ης
    • Όλες οι βαθμίδες με 7η (εκτός της V και της VII)
    • Αλλοιωμένες συγχορδίες
    • Οι καθυστερήσεις
    • Τα διανθίσματα
    • Ο ισοκράτης (Pedal)
  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ...